Lista utworów

poniedziałek, 4 maja 2015

Liebster Award

Hej!
Zostałam nominowana do Liebster Award przez dwie osoby:
http://harrypotter-zaklecie-zycia.blogspot.com/
http://diabelwaureoli.blogspot.com/
Za co serdecznie dziękuję.
Jak pisałam na moim drugim blogu (chyba pisałam), mogę odpowiadać dalej na pytania, ale nie będę nominować innych osób. Może to trochę nie fair, ale trudno. Nie mam czasu na wymyślanie pytań, które by się nie powtarzały, choć dużo blogów uważam za fascynujące i mogłabym je nominować. Jestem jednak leniwa i nic na to nie poradzę.
Przejdę więc do odpowiedzi na pytania.
Nominacja od Magical:



1. Ulubione książki / filmy / muzyka.
Książki:
Mam wybierać?! Czego ty ode mnie wymagasz... Jeśli muszę się zdecydować, to ,, Percy Jackson” wraz ze wszystkimi książkami autora oraz ,,Zwiadowcy” i ,,Drużyna” Johna Flanagana. To są pierwsze miejsca na mojej liście. Za tymi książkami jestem w stanie wskoczyć w ogień. Na drugim miejscu jest seria Mroczni łowcy i Łowcy Gildii, Siewca Wiatru, Harry Potter, Żelazny Dwór i wiele innych. O trzecim miejscu nie będę wspominać.
Filmy:
Uwielbiam Filmy Marvela, szczególnie Avengers i Thora (Loki). Jest jeszcze Harry Potter, Igrzyska Śmierci, Uczeń czarnoksiężnika, Złodziejka książek, no i Strażnicy Marzeń.
Muzyka:
Słucham to, co wpadnie mi w ucho. Jeśli miałabym wybrać ulubionego piosenkarza, to Ed Sheeran bez dwóch zdań. Jak piszę, to często słucham jakiś utworów z Immediate Music, jakoś łatwiej mi się przy tym wymyśla fabułę.



2. Wyobraź sobie, że nagle masz znów jedenaście lat. Pewnego dnia do Twojego okna puka sowa płomykówka. Zaskoczona, wpuszczasz ją do środka i zauważasz, że trzyma list. Bierzesz go do ręki i oglądasz. Na kopercie, zielonym atramentem jest wpisany Twój dokładny adres. Z szybko bijącym sercem otwierasz kopertę i przelatujesz szczęśliwym wzrokiem przez treść listu. Tak! Trafiłaś do Hogwartu!
Gdy już wykonasz swój taniec radości, a szybko płynący czas umieszcza Cię na stołku w Wielkiej Sali. Na Twoją głowę opada Tiara Przydziału. A teraz pojawia się pytanie: do jakiego domu trafisz i dlaczego? Jak przebiegnie Twoja rozmowa z Tiarą?
To trudne pytanie. Tiara wie o tobie nawet to, o czym ty nie masz pojęcia. W takiej sytuacji trudno powiedzieć. Raczej Slytherin odpada. Krew nie robi dla mnie różnicy, nie zależy mi na pieniądzach, sławie i potędze. Czasem pojawia się u mnie spryt, ale jest go raczej za mało, aby trafić do domu węża.. Hufflepuff też się raczej nie nadaję. Jego mieszkańcy kojarzyli mi się z przyjaznymi, otwartymi ludźmi, którzy z łatwością nawiązują przyjaźnie. Nie jestem też jakoś bardzo odważna. Może w myślach, ale po moim zachowaniu tego nie widać. Zostaje więc Ravenclaw – tam chyba najbardziej pasuję. Trochę przypominam Lunę, lubię książki, zgadywanki, filozofowanie.


3. A teraz zupełnie inny przypadek: jeden z Twoich rodziców (nieważne który) podobno nie żyje, a Ty go nigdy nie spotkałaś. Pewnego dnia Twój drugi żyjący rodzic informuje Cię, że jesteś półboginią, pół - śmiertelniczką i pół - boginią, a Twoim 'martwym' rodzicem jest grecki bóg / bogini ze starożytnych mitów, które nagle okazują się prawdą. Pytanie brzmi: jakim jest bogiem / boginią?
Na to pytanie odpowiem w skrócie:
Bogiem: Hades, Apollo, Fobos
Boginią: Nyks, Hekate, Selene,
Szkoda, że jest ograniczenie do greckiej mitologii.


4. Uczęszczasz na wykłady słynnego naukowca. Pewnego dnia, podczas jednego z eksperymentów, Ty i Twoje najbliższe przyjaciółki przenosicie się w czasie. W jakich czasach najbardziej chciałabyś się znaleźć, kim byś tam była i co byś tam robiła? Możesz zadać to samo pytanie swoim przyjaciółkom.
Chyba starożytność. Zawsze chciałam zaznajomić się z antycznymi kulturami, zobaczyć ich świątynie pełne ludzi, niedotknięte ręką czasu. Jakaś starożytna Grecja, Rzym, Egipt, Persja, Macedonia. Na pewno nie byłabym niewolnikiem, tylko kimś wyżej postawionym, ale niezbyt wysoko, aby nie przeprowadzano na mnie zamachów. Z drugiej strony chciałabym porozmawiać z Tutenchamonem, Cezarem, Aleksandrem Wielkim i filozofami.
5. Trochę wścibskie pytanie: jaki jest Twój wymarzony chłopak?
Nie mam takiego. Po prost musi być miły, nie pogardziłabym przystojnym, żeby nie pił, nie palił i nie brał narkotyków. Poczucie humoru mile widziane :)


6. Masz młodsze rodzeństwo? Też jest takie okropne jak mój brat?
A jak okropny jest twój brat? Bo gwarantuję, że trójka młodszego rodzeństwa jest chwilami straszna i nie do zniesienia.


7. Wyobraź sobie, że jeszcze przed swoimi narodzinami możesz zdecydować jak będziesz wyglądać, jak będziesz się nazywać i jaka będziesz. Co byś wybrała?
Chciałabym być ładna (ależ to próżne) i towarzyska. Z łatwością zawiązywać przyjaźnie, ale wiedzieć kiedy przyjaciółka jest fałszywa. Chciałabym być bardziej śmiała, ale bez przesady. No i żebym dużo podróżowała. I miała dar do nauki każdego języka, jaki sobie wybiorę. Żebym była inteligentna, często filozofowała, ale ogarniała także matematykę, fizykę i chemię. Niektóre z tych cech posiadam, ale innych mi brakuje, więc chciałabym je dodać. No i poprosiłabym o wyższy wzrost. A nie marne 158 cm, gdy rocznikowo stuknęło ci 16 lat.


8. Jak wygląda Twój wymarzony świat i kim w nim jesteś? I nie, nie przyjmuję takiej odpowiedzi jak: Nie mam wymarzonego światu'. Każdy jakiś tam ma.
Oczywiście, ze każdy ma swój wymarzony świat. A na to pytanie nie odpowiem, bo mój zmienia się w zależności od przeczytanej książki. Raz chcę być w starożytnym świecie, raz w średniowieczu. Raz tam gdzie żyją wampiry, raz tam gdzie wilkołaki, elfy, anioły. I przeróżne inne istoty. Zwykle jak sobie taki świat wyobrażam, to mam wielką moc, ale nikt o mnie nie wie, stoję z boku, przyglądam się rozgrywającej się akcji i czasem pomagam, komu mi się podoba. Przeważnie dobrym bohaterom.
9. Wyczerpują mi się pomysły. O co tam jeszcze mogę zapytać? Nie, to nie było to pytanie. Hmm... O! Mam! Bohater z książki płci męskiej, którego chciałabyś spotkać w rzeczywistości i może zaprosiłby Cię na randkę...
Eeeeeeeee.......... Tych to jest mnóstwo. Co do tej randki to trzeba by było ich zmusić, ale na to się nic nie poradzi. Matko, ich liczba wzrasta z każdą przeczytaną książką. Czasem są tacy, w których bym się od razu zakochała, czasem są idealnymi materiałami na serdecznego przyjaciela. Kiedyś próbowałam prowadzić listę bohaterów płci męskiej, którzy mi się podobają, ale jak liczba dobrnęła do 50 to dałam sobie spokój.
10. Czego się najbardziej boisz? Wymień co najmniej trzy przykłady; mogą być absurdalne, jak na przykład Twój brat na balu karnawałowym (ej, jak się przebiera za rycerza i wymachuje Ci szablą przed nosem, to jest przerażające!). Albo jeszcze lepiej! Im bardziej absurdalne, tym więcej punktów stawiam!
Może komarów? Chociaż nie wiem, czy się ich boję. Raczej strasznie mnie irytują i ich nienawidzę, a jeśli jeden jest w pokoju, to nie zasnę. Będę siedziała z packa na muchy całą noc, choć następnego dnia jet szkoła. Boję się wszelkiego rodzaju pająków i obrzydliwych insektów, jak każda szanująca się kobieta. I zawsze bałam się, że mi się komputer zepsuje i cała pamięć zniknie, wszystkie zakładki itd. Co się niestety ostatnio stało. A z absurdalnych rzeczy, to nic do głowy mi nie przychodzi. Może pani od chemii mieszkająca u mnie w domu? Obawiam się jednak, że długo to by nie trwało, bo nie wytrzymałabym i zasztyletowałabym ową jednostkę podczas snu. Mówię wam, takiej jędzy świat jeszcze nie widział! Na koniec roku zamierzam jej podarować bukiet orchidei (może znajdę gdzieś czarne?) z dopiską na czarnej wstążce: spoczywaj w pokoju.
11. Teraz już naprawdę nie mam pomysłu. Może... Najbardziej znienawidzony bohater z książki / filmu? Taki, którego skopałabyś na śmierć nie dając czasu na ostatnie życzenie lub spisanie testamentu.
Do tej grupy należy każda osoba, która skrzywdziła moich ukochanych bohaterów. Może Artemida z Mrocznych Łowców? To co zrobiła Ashowi... No i jeszcze Noir i Azura z tej samej serii. Ale tutaj to bym ich nie zabiła, bo mam przeczucie, że autorka przypisała ten zaszczyt Jadenowi, który się od nich tyle wycierpiał. A znając jego, będzie to piekielnie bolesna śmierć. A ja będę w tym momencie mu kibicować.
12. Przepisowo miało być tylko jedenaście pytań, ale dostałam nagłego natchnienia. W końcu po to są zasady, by je łamać, prawda?
A tak co do łamania zasad... Zrobiłaś to kiedyś? Jaki był (lub jest) Twój największy plan złamania reguł?
Zasady są po to, aby je łamać – pamiętny tekst Stelli z Winx. Za to ja pokochałam. Do dzisiaj to cytuję. Cóż, jeżdżę bez biletu autobusami, przebiegam przez jezdnie gdzie nie ma pasów, uciekam ze szkoły.
Mój największy plan złamania reguł? Nie wiem czy to się zalicza, ale w wakacje jadę do cioci do Kanady i chcemy z koleżanką odwiedzić NY. Ale ciocia ma dziwną awersję do USA i nie wiem, co z tego wyjdzie. Jeśli nie zgodzi się, to ucieknę i pojadę tam autobusem. Z Toronto do NY jest 13 godzin autobusem :D Mam wszystko już sprawdzone.



Nominacja od Rachel:



1. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
Z wyjątkiem lektur? Moja przygoda z fantasy zaczęła się od Harry'ego Pottera. Wszystkie tomy przeczytałam w wakacje w trzy dni. Kilka razy pędziłam do biblioteki po następne tomy, aż bibliotekarka dziwnie się na mnie patrzyła. W bibliotece potrafiłam się pojawić ze cztery razy dziennie.

2. Najgrubsza przeczytana książka?

Mroczny Łowca – Acheron. On miał chyba z tysiąc stron. Insygnia Śmierci miały też ich sporo. Ale największa liczba stron waha się w granicach tysiąca. I takie coś można nazwać książką!

3. Dlaczego zaczęłaś pisać?

Miałam pomysł, a kiedy nie mam motywacji, to porzucam opowiadanie po czterech rozdziałach. Czytelnicy są motywacją, więc założyłam bloga. Dzięki temu mogę podzielić się moją wyobraźnią z innymi, zamknąć ja na kartce. Bo wcześniej te pomysły dobijały się do mojej głowy i nie potrafiłam się na niczym skupić.

4. Optymistka czy pesymistka?

Realistka raczej. Ale czasem pesymistka.

5. Jaki jest twój ulubiony zespół/wykonawca?

Ed Sheeran.

6. Lubisz sport?

Niezbyt, jestem ciamajdą. Zaczęłam ostatnio biegać z koleżanką wieczorami i zaczyna mi się to podobać, ale jak mam biegać na ocenę i to jeszcze na bieżni – masakra.

7. Lubisz deszcz?

Tak, a burzę uwielbiam. Najlepiej jak pada wieczorem, nikogo nie ma w domu. Mogę sobie wziąć coś do jedzenia, przebrać w pidżamę i obejrzeć jakiś serial. Przy takiej pogodzie to najlepiej Supernatural.

8. Jaka jest twoja ulubiona ekranizacja książki?

Percy'ego Jacksona moim zdaniem schrzanili, czego nie potrafię im wybaczyć. Ale ekranizacja Harry'ego Pottera i Igrzysk Śmierci mi się podobała. Ale chyba Harry bardziej.

9. Czy wierzysz w magię?

Nie, ale chciałabym, aby istniała. To byłby zupełnie inny świat. Chociaż może wyobraźńe jest magią, tak samo jak to, co tworzymy?

10. Jakim chciałabyś być magicznym stworzeniem?

Magicznym stworzeniem? O co chodzi? O smoka, pegaza itd. czy o wampira i wilkołaka? Ewidentnie czarownica i elf :D

11. Jakie jest Twoje życiowe motto?
Jakoś nie mam takowego. Ale podoba mi się: ,,Nie ma czerni i bieli, są różne odcienie szarości”. Jestem religijna, więc gdy będzie naprawdę beznadziejnie lub gdy nie wiem co wybrać, zawsze sobie mówię, że Bóg ma jakiś plan i zawsze wyjdzie na niego, jeśli nie uprę się na swoim. I z reguły wtedy będzie lepiej. Jeśli Bóg chce, żebym dostała się do tego liceum – to się dostanę. Jeśli nie (będzie płacz, rozpacz, zgrzytanie zębami) – to trudno.


3 komentarze:

  1. Zwiadowcy , Drużyna *-* Zachwyt na mojej mordce jest niewyobrażalny ! xD Btw , moja siostra nadrabia talentem z pewnością za całą trójkę twojego rodzeństwa . ;-; Btw , idziesz do liceum ? Życzę powodzenia w takim razie ! :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałaś - więc cię już za to uwielbiam. Ostatnio natrafiałam na osoby czytające Zwiadowców i Drużynę, ale niestety sami chłopacy. Już myślałam, że jestem jedyną dziewczyną, która czyta te serie z takim uwielbieniem. Ma być następna część o Halcie! Nie mogę się doczekać listopada!
      Nie bądź taka pewna. Ja z moim rodzeństwem ledwo co wyrabiam. Czasem już sam obecność mojej młodszej siostry, choć nic nie mówi, to doprowadza mnie do szału.
      Dzięki, mam nadzieję, że się dostanę do tego wymarzonego.

      Usuń
  2. ...Ode mnie też taki duży plus za Drużynę. APO, nominowałam cię do Liebster Award, remember-about-dying.blogspot.com :-)

    OdpowiedzUsuń

Szablon by Selly